Typ tekstu: Książka
Autor: Czekała Zbigniew
Tytuł: Parada radarów
Rok: 1999
na rys. 15.2.
Z głowicy radarowej do komputerowego układu sterowania przekazywane są wyniki pomiarów odległości (R) do poprzedzającego pojazdu i prędkości względnej obu pojazdów (V). Ponadto układ sterujący otrzymuje informację o prędkości własnej pojazdu (V ) oraz drodze hamowania w danych warunkach (L). Przez ocenę odległości między pojazdami i zmiany prędkości względnej w układzie sterującym podejmowana jest decyzja o zaistnieniu sytuacji kolizyjnej. Na wyjściu układu sterującego otrzymuje się sygnały, które w sytuacjach kolizyjnych mogą w różny sposób interweniować w prowadzenie pojazdu. W najbardziej łagodnym wariancie może to być tylko sygnał alarmowy dla kierowcy. Bardziej bezpośrednie stopnie interwencji mogą dotyczyć zmiany ustawienia przepustnicy
na rys. 15.2. <br>Z głowicy radarowej do komputerowego układu sterowania przekazywane są wyniki pomiarów odległości (R) do poprzedzającego pojazdu i prędkości względnej obu pojazdów (V). Ponadto układ sterujący otrzymuje informację o prędkości własnej pojazdu (V ) oraz drodze hamowania w danych warunkach (L). Przez ocenę odległości między pojazdami i zmiany prędkości względnej w układzie sterującym podejmowana jest decyzja o zaistnieniu sytuacji kolizyjnej. Na wyjściu układu sterującego otrzymuje się sygnały, które w sytuacjach kolizyjnych mogą w różny sposób interweniować w prowadzenie pojazdu. W najbardziej łagodnym wariancie może to być tylko sygnał alarmowy dla kierowcy. Bardziej bezpośrednie stopnie interwencji mogą dotyczyć zmiany ustawienia przepustnicy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego