Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 10.02 (40)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Prezydencki plan naprawy wprowadza jednolity trzystopniowy model kształcenia na poziomie wyższym: od licencjatu przez magisterium do doktoratu. Tymczasem wciąż nie wiadomo, ile zysków, a ile szkód pojawiło się wraz z systemem licencjackim. Jedno można powiedzieć na pewno: licencjaty przekształciły uczelnie w szkoły zawodowe, sprawiły, że świadczenie usług edukacyjnych stało się priorytetem i odwróciło uwagę od działalności naukowej. Ta jest bowiem koszto- i czasochłonna, zyski nie zawsze są wymierne, a tymczasem pieniądze za kształcenie studentów płyną wartkim strumieniem. I właśnie o tej zmianie warto pamiętać, gdy mowa o niskich miejscach polskiej nauki w światowym rankingu.

Trzeba też stworzyć warunki Państwowej Komisji Akredytacyjnej
Prezydencki plan naprawy wprowadza jednolity trzystopniowy model kształcenia na poziomie wyższym: od licencjatu przez magisterium do doktoratu. Tymczasem wciąż nie wiadomo, ile zysków, a ile szkód pojawiło się wraz z systemem licencjackim. Jedno można powiedzieć na pewno: licencjaty przekształciły uczelnie w szkoły zawodowe, sprawiły, że świadczenie usług edukacyjnych stało się priorytetem i odwróciło uwagę od działalności naukowej. Ta jest bowiem koszto- i czasochłonna, zyski nie zawsze są wymierne, a tymczasem pieniądze za kształcenie studentów płyną wartkim strumieniem. I właśnie o tej zmianie warto pamiętać, gdy mowa o niskich miejscach polskiej nauki w światowym rankingu.<br><br>Trzeba też stworzyć warunki Państwowej Komisji Akredytacyjnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego