Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: . Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "założone następstwo porządków".
Część mszalną należy zatem traktować jako pewną strukturę w konstrukcji cyklu, badać zaś możliwości ukształtowań strukturalnych występujących zarówno w określonym cyklu, jak w określonym typie mszy, np. missae pro Defunctis. Nie należy przy tym tego fenomenologicznego sposobu patrzenia Kortego na strukturę muzyczną przenosić do gatunku mszy. Chodzi raczej o możliwości adaptacji tej metody: dookreślenia terminologiczne, wprowadzenie nowych symboli i pewnych rozwinięć przydatnych w tych badaniach.
Autor ten wyróżnia dziesięć klas integracyjnych (Integrationsklassen). Warto pamiętać, że są to rozróżnienia raczej
F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: &lt;gap&gt;. Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "&lt;q&gt;założone następstwo porządków&lt;/&gt;".<br>Część mszalną należy zatem traktować jako pewną strukturę w konstrukcji cyklu, badać zaś możliwości ukształtowań strukturalnych występujących zarówno w określonym cyklu, jak w określonym typie mszy, np. missae pro Defunctis. Nie należy przy tym tego fenomenologicznego sposobu patrzenia Kortego na strukturę muzyczną przenosić do gatunku mszy. Chodzi raczej o możliwości adaptacji tej metody: dookreślenia terminologiczne, wprowadzenie nowych symboli i pewnych rozwinięć przydatnych w tych badaniach.<br>Autor ten wyróżnia dziesięć klas integracyjnych (&lt;foreign lang="ger"&gt;Integrationsklassen&lt;/&gt;). Warto pamiętać, że są to rozróżnienia raczej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego