Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
1980/84/93) Pendereckiego, struktura kompozycji tworzy zindywidualizowany układ ośmioczęściowy (kompozytor nie stosuje numeracji części): [I] Requiem aeternam, [II] Kyrie, [III] Dies irae, [IV] Sanctus, [V] Agnus Dei, [VI] Lux aeterna, [VII] Libera me, Domine, [VIII] Finale; tak więc jedynie określenie ostatniej części nie występuje w liturgicznej strukturze tekstu missae pro Defunctis. Kompozytor jednak dzieli kompletny tekst Sekwencji na osiem części (w pracy Tomaszewskiego 1994, s. 104 podano błędnie "jedenaście fragmentów"), w rezultacie zaś cały cykl liczy piętnaście części: [I] Requiem aeternam, [II] Kyrie, [III] Dies irae, [IV] Tuba mirum, [V] Mors stupebit, [VI] Quid sum miser, [VII] Rex tremendae, [VIII
1980/84/93) Pendereckiego, struktura kompozycji tworzy zindywidualizowany układ ośmioczęściowy (kompozytor nie stosuje numeracji części): [I] <name type="tit">Requiem aeternam</>, [II] <name type="tit">Kyrie</>, [III] <name type="tit">Dies irae</>, [IV] <name type="tit">Sanctus</>, [V] <name type="tit">Agnus Dei</>, [VI] <name type="tit">Lux aeterna</>, [VII] <name type="tit">Libera me, Domine</>, [VIII] Finale; tak więc jedynie określenie ostatniej części nie występuje w liturgicznej strukturze tekstu <foreign lang="lat">missae pro Defunctis</>. Kompozytor jednak dzieli kompletny tekst Sekwencji na osiem części (w pracy Tomaszewskiego 1994, s. 104 podano błędnie "jedenaście fragmentów"), w rezultacie zaś cały cykl liczy piętnaście części: [I] <name type="tit">Requiem aeternam</>, [II] <name type="tit">Kyrie</>, [III] <name type="tit">Dies irae</>, [IV] <name type="tit">Tuba mirum</>, [V] <name type="tit">Mors stupebit</>, [VI] <name type="tit">Quid sum miser</>, [VII] <name type="tit">Rex tremendae</>, [VIII
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego