Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
konkurentów z sektora.
Siła przetargowa kupujących jest tym większa, im:
- bardziej są oni skoncentrowani i kupują większe ilości produktów,
- większy mają udział w sprzedaży danego przedsiębiorstwa,
- większy jest udział kosztów stałych w produkcji wyrobów danego sektora, ponieważ większe jest dążenie producentów do pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych i osiągnięcia korzyści skali,
- produkty są w niewielkim stopniu zróżnicowane i nabywcy mają swobodę w wyborze dostawcy, wygrywając dla siebie tę sytuację,
- mniejsze zyski osiągają nabywcy, gdyż wówczas są bardziej wrażliwi na poziom cen płaconych swym dostawcom,
- bardziej realne jest zagrożenie integracji pionowej wstecz, czyli wchodzenia przez przedsiębiorstwa handlowe lub też firmy będące odbiorcami w
konkurentów z sektora.<br>Siła przetargowa kupujących jest tym większa, im:<br>- bardziej są oni skoncentrowani i kupują większe ilości produktów,<br>- większy mają udział w sprzedaży danego przedsiębiorstwa,<br>- większy jest udział kosztów stałych w produkcji wyrobów danego sektora, ponieważ większe jest dążenie producentów do pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych i osiągnięcia korzyści skali,<br>- produkty są w niewielkim stopniu zróżnicowane i nabywcy mają swobodę w wyborze dostawcy, wygrywając dla siebie tę sytuację,<br>- mniejsze zyski osiągają nabywcy, gdyż wówczas są bardziej wrażliwi na poziom cen płaconych swym dostawcom,<br>- bardziej realne jest zagrożenie integracji pionowej wstecz, czyli wchodzenia przez przedsiębiorstwa handlowe lub też firmy będące odbiorcami w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego