Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
dokonywane w uwzględnieniem ekologicznego charakteru nabywanych dóbr. Dążą do kupowania produktów jak najmniej szkodliwych dla środowiska. Zjawisko to jest określane mianem "zielonego konsumeryzmu".
Z punktu widzenia przedsiębiorstw istotne jest wyodrębnienie grup nabywców-segmentów rynkowych, które są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych nabywców odpowiednie dla nich produkty i selektywnie oddziaływać wykorzystując pozostałe środki marketingu (cenę, dystrybucję
dokonywane w uwzględnieniem ekologicznego charakteru nabywanych dóbr. Dążą do kupowania produktów jak najmniej szkodliwych dla środowiska. Zjawisko to jest określane mianem "zielonego konsumeryzmu".<br>Z punktu widzenia przedsiębiorstw istotne jest wyodrębnienie grup nabywców-segmentów rynkowych, które są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych nabywców odpowiednie dla nich produkty i selektywnie oddziaływać wykorzystując pozostałe środki marketingu (cenę, dystrybucję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego