Typ tekstu: Książka
Autor: Przewłocki Stefan
Tytuł: Geodezja dla inżynierii środowiska
Rok wydania: 1998
Rok powstania: 1997
jak budowa autostrad, linii kolejowych, kanałów itp., podstawowym źródłem informacji o terenie jest mapa rzeźby terenu obejmującego wąskim pasmem przyszłą trasę. Przy wyborze położenia i kierunku projektowanej trasy korzysta się z map sytuacyjno-wysokościowych w skalach 1:5000, 1:10000 lub 1:25000. Oprócz mapy sytuacyjno-wysokościowej, jako podkładu do projektowania, korzysta się z mapy w postaci przekroju podłużnego trasy i prostopadłych do tej trasy przekrojów poprzecznych.
Przekrój podłużny trasy (profil trasy) jest śladem (linią przekroju), jaki otrzymujemy w wyniku przekroju płaszczyzną pionową powierzchni topograficznej terenu. Tak samo definiuje się przekroje poprzeczne. Przekrój podłużny i przekroje poprzeczne trasy są efektem końcowym
jak budowa autostrad, linii kolejowych, kanałów itp., podstawowym źródłem informacji o terenie jest mapa rzeźby terenu obejmującego wąskim pasmem przyszłą trasę. Przy wyborze położenia i kierunku projektowanej trasy korzysta się z map sytuacyjno-wysokościowych w skalach 1:5000, 1:10000 lub 1:25000. Oprócz mapy sytuacyjno-wysokościowej, jako podkładu do projektowania, korzysta się z mapy w postaci przekroju podłużnego trasy i prostopadłych do tej trasy przekrojów poprzecznych.<br>&lt;HI rend="italic"&gt;Przekrój podłużny&lt;/HI&gt; trasy (&lt;HI rend="italic"&gt;profil&lt;/HI&gt; trasy) jest śladem (linią przekroju), jaki otrzymujemy w wyniku przekroju płaszczyzną pionową powierzchni topograficznej terenu. Tak samo definiuje się przekroje poprzeczne. Przekrój podłużny i przekroje poprzeczne trasy są efektem końcowym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego