Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
co nieożywione. Można bowiem dojść do wniosku, iż wszystkie przedmioty poznania, także nieożywione, są 'naturą buddy' ze względu na to, że wszystko jest tożsame z 'jaźnią jednostkową', a 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą'. Warto zauważyć, że teoria 'natury buddy form nieożywionych' (jap. kokudo bussho;
dosł. natura buddy krajów i ziemi) była propagowana przez niektórych
przedstawicieli szkoły tendai.
Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' w twierdzeniu, iż nawet kamienie
i drzewa są istotami czującymi, kryje się sąd paradoksowy utożsamiający
pojęcia przeciwstawne niebiegunowe (różne) dzięki wymienności cech

utożsamianych elementów. Nikt nie kwestionuje tego, że 'jaźń jednostkowa'
ma zdolność odczuwania. Zgodnie z teorią 'jaźni jednostkowej jako
co nieożywione. Można bowiem dojść do wniosku, iż wszystkie przedmioty poznania, także nieożywione, są 'naturą buddy' ze względu na to, że wszystko jest tożsame z 'jaźnią jednostkową', a 'jaźń jednostkowa' jest 'buddą'. Warto zauważyć, że teoria 'natury buddy form nieożywionych' (jap. kokudo bussho; <br>dosł. natura buddy krajów i ziemi) była propagowana przez niektórych <br>przedstawicieli szkoły tendai. <br>Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' w twierdzeniu, iż nawet kamienie <br>i drzewa są istotami czującymi, kryje się sąd paradoksowy utożsamiający <br>pojęcia przeciwstawne niebiegunowe (różne) dzięki wymienności cech <br>&lt;page nr=241&gt;<br>utożsamianych elementów. Nikt nie kwestionuje tego, że 'jaźń jednostkowa' <br>ma zdolność odczuwania. Zgodnie z teorią 'jaźni jednostkowej jako
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego