Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
białych pasażerów liniowców transatlantyckich, ponieważ łączyła w sobie dwa sprzeczne żywioły: afrykański rytm bębnów i europejską, czyli portugalską albo hiszpańską melodykę. "Sfolkloryzowana" egzotyka w niezbyt ostrym sosie musiała się podobać. Nic dziwnego, że krótko potem zaczęły się podobać horrory o haitańskich zombies, a wreszcie słynny powieściowy "realizm magiczny", zaś biali, protestanccy Amerykanie w latach 50. przyrządzali sobie na przyjęciach najmodniejsze wtedy "mexican foods".

Południowy boom

To wtedy także latynoskie rytmy i melodie zaczynały trafiać na listy przebojów. Wielkim powodzeniem cieszyła się "La Bamba" - przeróbka meksykańskiej pieśni weselnej wykonywana przez Ritchie'ego Valensa. Karierę tego piosenkarza, który mógł stać się latynoskim Elvisem, przerwała
białych pasażerów liniowców transatlantyckich, ponieważ łączyła w sobie dwa sprzeczne żywioły: afrykański rytm bębnów i europejską, czyli portugalską albo hiszpańską melodykę. "Sfolkloryzowana" egzotyka w niezbyt ostrym sosie musiała się podobać. Nic dziwnego, że krótko potem zaczęły się podobać horrory o haitańskich zombies, a wreszcie słynny powieściowy "realizm magiczny", zaś biali, protestanccy Amerykanie w latach 50. przyrządzali sobie na przyjęciach najmodniejsze wtedy &lt;foreign&gt;"mexican foods"&lt;/&gt;.<br><br>&lt;tit&gt;Południowy boom&lt;/&gt;<br><br>To wtedy także latynoskie rytmy i melodie zaczynały trafiać na listy przebojów. Wielkim powodzeniem cieszyła się "La Bamba" - przeróbka meksykańskiej pieśni weselnej wykonywana przez Ritchie'ego Valensa. Karierę tego piosenkarza, który mógł stać się latynoskim Elvisem, przerwała
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego