Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Rozwijając produkcję taboru tramwajowego należy w dalszym ciągu doskonalić rozwiązania techniczne. Nowe typy wagonów powinny być szybkie, ciche, wygodne do wsiadania i wysiadania. Należy możliwie szybko wprowadzić układy tyrystorowego rozruchu i hamowania, gwarantujące znaczne zmniejszenie zużycia energii. Szczególnie pożądaną cechą nowoczesnego tramwaju jest jego niezawodność eksploatacyjna, którą w partnerskich próbach prototypowej serii wozów muszą wypracować: producent tramwaju, producenci wyposażenia elektrycznego i przedsiębiorstwa komunikacyjne. Przejście z produkcji prototypów na produkcję seryjną musi być poprzedzone próbami i co najmniej roczną kontrolowaną eksploatacją z operatywnie wprowadzanymi ulepszeniami. Taki tabor może być przedmiotem korzystnego eksportu do wielu krajów.

W niektórych miastach Polski, gdzie decydującym czynnikiem
Rozwijając produkcję taboru tramwajowego należy w dalszym ciągu doskonalić rozwiązania techniczne. Nowe typy wagonów powinny być szybkie, ciche, wygodne do wsiadania i wysiadania. Należy możliwie szybko wprowadzić układy tyrystorowego rozruchu i hamowania, gwarantujące znaczne zmniejszenie zużycia energii. Szczególnie pożądaną cechą nowoczesnego tramwaju jest jego niezawodność eksploatacyjna, którą w partnerskich próbach prototypowej serii wozów muszą wypracować: producent tramwaju, producenci wyposażenia elektrycznego i przedsiębiorstwa komunikacyjne. Przejście z produkcji prototypów na produkcję seryjną musi być poprzedzone próbami i co najmniej roczną kontrolowaną eksploatacją z operatywnie wprowadzanymi ulepszeniami. Taki tabor może być przedmiotem korzystnego eksportu do wielu krajów. <br><br>W niektórych miastach Polski, gdzie decydującym czynnikiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego