Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana jest interpretacji znaczenia całej wiadomości. O ile symboliczny charakter kodu wizualnego wiąże się z jego przynależnością do mocniej lub słabiej określonego planu treści, z którym jest związany, o tyle metafora opiera się na analogii przedmiotów, pojęć lub związana jest ze znakami
związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana jest interpretacji znaczenia całej wiadomości. O ile symboliczny charakter kodu wizualnego wiąże się z jego przynależnością do mocniej lub słabiej określonego planu treści, z którym jest związany, o tyle metafora opiera się na analogii przedmiotów, pojęć lub związana jest ze znakami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego