Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
przypominających przekontrastowane zdjęcie. Związana jest także bowiem z tym, co obrazy te przedstawiają; ściślej zaś - wpływa na sposób pokazywania przedstawionych postaci. Prace Fałata są bowiem portretami, których kompozycja, dobór rekwizytów, ustawienie modela oraz jego mimika i gesty sprawiają wrażenie specyficznie "fotograficznych" właśnie. Tak więc i pod tym względem twórczość Fałata przeciwstawia się kapistowskim założeniom. koloryści przeciwstawiali przecież wyraźnie malarstwo fotografii, ujęcie malarskie - fotograficznemu. Przejawiało się to m. in. w określonym wyborze tematów, upozowaniu modela, sposobie malowania, stosowaniu grób ej faktury; wszystko to służyło obronie autonomiczności malarstwa przed groźnym intruzem i rywalem jakim stała się w pewnym momencie oparta na nowoczesnych zdobyczach techniki
przypominających przekontrastowane zdjęcie. Związana jest także bowiem z tym, co obrazy te przedstawiają; ściślej zaś - wpływa na sposób pokazywania przedstawionych postaci. Prace Fałata są bowiem portretami, których kompozycja, dobór rekwizytów, ustawienie modela oraz jego mimika i gesty sprawiają wrażenie specyficznie "fotograficznych" właśnie. Tak więc i pod tym względem twórczość Fałata przeciwstawia się kapistowskim założeniom. koloryści przeciwstawiali przecież wyraźnie malarstwo fotografii, ujęcie malarskie - fotograficznemu. Przejawiało się to m. in. w określonym wyborze tematów, upozowaniu modela, sposobie malowania, stosowaniu grób ej faktury; wszystko to służyło obronie autonomiczności malarstwa przed groźnym intruzem i rywalem jakim stała się w pewnym momencie oparta na nowoczesnych zdobyczach techniki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego