Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
1967];
3. Orientacja zawartości przekazu ujawnia się w mniejszym lub większym realizmie tekstów lub w ich polisemii, w formatach bardziej otwartych lub bardziej zamkniętych;
4. Orientacja kontekstu wykorzystania; pewne media skłaniają do odbioru prywatnego i indywidualnego, inne są zaś bardziej zbiorowe i przeżywane razem;
5. Orientacja stosunku nadawcy i odbiorcy, przeciwstawia media jednokierunkowe mediom interakcyjnym.
Orientacja mediów nie przesądza o ich działaniu, ale wskazuje na szczególne rodzaje oferowanego doświadczenia medialnego. Przykładowo, porównanie telewizji i kina wyraźnie ukazuje różnice orientacji tych dwóch mediów. Telewizja sprzyja przekazowi intymnemu, kino - publicznemu, chociaż przecież można być jedynym widzem w kinie albo zbiorowo oglądać telewizję [Ellis
1967]; <br>3. Orientacja zawartości przekazu ujawnia się w mniejszym lub większym realizmie tekstów lub w ich polisemii, w formatach bardziej otwartych lub bardziej zamkniętych;<br>4. Orientacja kontekstu wykorzystania; pewne media skłaniają do odbioru prywatnego i indywidualnego, inne są zaś bardziej zbiorowe i przeżywane razem; <br>5. Orientacja stosunku nadawcy i odbiorcy, przeciwstawia media jednokierunkowe mediom interakcyjnym.<br>Orientacja mediów nie przesądza o ich działaniu, ale wskazuje na szczególne rodzaje oferowanego doświadczenia medialnego. Przykładowo, porównanie telewizji i kina wyraźnie ukazuje różnice orientacji tych dwóch mediów. Telewizja sprzyja przekazowi intymnemu, kino - publicznemu, chociaż przecież można być jedynym widzem w kinie albo zbiorowo oglądać telewizję [Ellis
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego