Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
parami w ten sposób, że wartości tych
par da się zmierzyć tylko z pewną nieprzekraczalną dokładnością), nie
może być pomyślana, o ile "owo przedstawienie nie cofnie się uprzednio na
transcendentalny teren relacji podmiot-przedmiot". Dopiero kiedy to nastąpi,
można zadać pytanie o "istotny rodowód uprzedmiotowienia bytu".
Transcendentalny teren relacji podmiot-przedmiot jest miejscem, w którym
przekroczony zostaje dualizm podmiotu i przedmiotu, co jest niemożliwe
z punktu widzenia logiki klasycznej, gdyż prowadzi do sądów sprzecznych
uważanych za nieprawdziwe.
Heidegger twierdził, że myślenie przyszłościowe, które jest myśleniem
prawdy bycia (prawdy 'nicości absolutnej'), "nie jest już filozofią, ponieważ
myśli bardziej źródłowo niż metafizyka". Wykracza
parami w ten sposób, że wartości tych <br>par da się zmierzyć tylko z pewną nieprzekraczalną dokładnością), nie <br>może być pomyślana, o ile "owo przedstawienie nie cofnie się uprzednio na <br>transcendentalny teren relacji podmiot-przedmiot". Dopiero kiedy to nastąpi, <br>można zadać pytanie o "istotny rodowód uprzedmiotowienia bytu". <br>Transcendentalny teren relacji podmiot-przedmiot jest miejscem, w którym <br>przekroczony zostaje dualizm podmiotu i przedmiotu, co jest niemożliwe <br>z punktu widzenia logiki klasycznej, gdyż prowadzi do sądów sprzecznych <br>uważanych za nieprawdziwe. <br>Heidegger twierdził, że myślenie przyszłościowe, które jest myśleniem <br>prawdy bycia (prawdy 'nicości absolutnej'), "nie jest już filozofią, ponieważ <br>myśli bardziej źródłowo niż metafizyka". Wykracza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego