Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
16-łopatkowy, natomiast w A 112 wentylator jest 4-łopatkowy i sterowany, zależnie od temperatury silnika, przez termostat.
Silnik A 112 jest znaną już konstrukcją z samochodu Fiat 850. Ta tylna jednostka napędowa Fiata 850, kręcąca się w odwrotną (lewą) stronę niż wszystkie inne silniki na świecie, znalazła zastosowanie w przednionapędowym A 112. Zmieniono w niej jednak wał korbowy zwiększając skok tłoków, zmieniono wałek rozrządu uzyskując inne czasy otwarcia zaworów i wprowadzono inny gaźnik. Wały: korbowy i rozrządu kręcą się teraz w prawą stronę.
Nadwozie tego małego pojazdu jest pojemne, łatwy dostęp do jego wnętrza daje troje drzwi. Po złożeniu tylnego
16-łopatkowy, natomiast w A 112 wentylator jest 4-łopatkowy i sterowany, zależnie od temperatury silnika, przez termostat. &lt;page nr=64&gt;<br>Silnik A 112 jest znaną już konstrukcją z samochodu Fiat 850. Ta tylna jednostka napędowa Fiata 850, kręcąca się w odwrotną (lewą) stronę niż wszystkie inne silniki na świecie, znalazła zastosowanie w przednionapędowym A 112. Zmieniono w niej jednak wał korbowy zwiększając skok tłoków, zmieniono wałek rozrządu uzyskując inne czasy otwarcia zaworów i wprowadzono inny gaźnik. Wały: korbowy i rozrządu kręcą się teraz w prawą stronę.<br>Nadwozie tego małego pojazdu jest pojemne, łatwy dostęp do jego wnętrza daje troje drzwi. Po złożeniu tylnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego