Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
nabywców lub dostawców i posiada nieskrępowany dostęp do zaopatrzenia surowcowego i innych zasobów, a jego udział w rynku wynosi co najmniej 40%, pozycja dominująca odnosi się do obszaru całej Wspólnoty lub jego istotnej części (np. kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:
- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,
- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,
- odmowie sprzedaży,
- przyznawaniu specjalnych rabatów,
- wykupywaniu przedsiębiorstw konkurencyjnych.
Jeśli chodzi o pomoc państwa dla przedsiębiorstw, to sprawy te regulują artykuły 92 i 93 Traktatu Rzymskiego. Przyjęto jako zasadę, że jest zakazana wszelka pomoc rządu lub
nabywców lub dostawców i posiada nieskrępowany dostęp do zaopatrzenia surowcowego i innych zasobów, a jego udział w rynku wynosi co najmniej 40%, pozycja dominująca odnosi się do obszaru całej Wspólnoty lub jego istotnej części (np. kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:<br>- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,<br>- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,<br>- odmowie sprzedaży,<br>- przyznawaniu specjalnych rabatów,<br>- wykupywaniu przedsiębiorstw konkurencyjnych.<br>Jeśli chodzi o pomoc państwa dla przedsiębiorstw, to sprawy te regulują artykuły 92 i 93 Traktatu Rzymskiego. Przyjęto jako zasadę, że jest zakazana wszelka pomoc rządu lub
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego