Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
decyzję: hamujemy!
Dopiero w tym momencie zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i przenosimy ją na hamulec. Zaczynamy go przyciskać i początkowo likwidujemy Luzy w układzie hamulcowym, a potem powodujemy zetknięcie okładzin szczęk hamulcowych z bieżnikami bębnów. W zależności od ich stanu oraz siły nacisku - samochód zaczyna zmniejszać prędkość i po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka drogi - staje.
Zastanówmy się, jak długo to trwało? Czas, który minął od momentu dostrzeżenia przeszkody do zatrzymania samochodu możemy podzielić na trzy okresy: naszej reakcji, uruchamiania hamulców i właściwego hamowania. Analogicznie też możemy podzielić drogę zatrzymania - na odcinki przebyte w czasie reakcji, w czasie uruchamiania hamulców oraz
decyzję: hamujemy!<br>Dopiero w tym momencie zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i przenosimy ją na hamulec. Zaczynamy go przyciskać i początkowo likwidujemy Luzy w układzie hamulcowym, a potem powodujemy zetknięcie okładzin szczęk hamulcowych z bieżnikami bębnów. W zależności od ich stanu oraz siły nacisku - samochód zaczyna zmniejszać prędkość i po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka drogi - staje.<br>Zastanówmy się, jak długo to trwało? Czas, który minął od momentu dostrzeżenia przeszkody do zatrzymania samochodu możemy podzielić na trzy okresy: naszej reakcji, uruchamiania hamulców i właściwego hamowania. Analogicznie też możemy podzielić drogę zatrzymania - na odcinki przebyte w czasie reakcji, w czasie uruchamiania hamulców oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego