Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
to, że w akcie 'oświecenia' następuje "zmiana bez zmiany". Zdroworozsądkowe
postrzeganie rzeczywistości (zwyczajna perspektywa) nie zmienia się, gdyż
żaden element nie ulega przekształceniu, a jednak wszystko się zmienia, ponieważ
odkryty został nowy wymiar-wymiar 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'.
4.2.3. TEORIA 'JEDNOŚCI NAUK BUDDYJSKICH I ZEN'
Uznanie zen za 'duchowy przekaz niezależny od sutr' bywa czasami
mylnie interpretowane jako przejaw krytycznego stosunku mistrzów zen do
nauk Buddy Śakyamuniego. Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że
stosunek mistrzów zen do sutr jest problemem bardzo złożonym i nie polega
bynajmniej na odrzuceniu spisanych w sutrach nauk Buddy Śakyamuniego,
od którego rozpoczyna się
to, że w akcie 'oświecenia' następuje "zmiana bez zmiany". Zdroworozsądkowe <br>postrzeganie rzeczywistości (zwyczajna perspektywa) nie zmienia się, gdyż <br>żaden element nie ulega przekształceniu, a jednak wszystko się zmienia, ponieważ <br>odkryty został nowy wymiar-wymiar 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. <br>&lt;tit&gt;4.2.3. TEORIA 'JEDNOŚCI NAUK BUDDYJSKICH I ZEN'&lt;/&gt; <br>Uznanie zen za 'duchowy przekaz niezależny od sutr' bywa czasami <br>mylnie interpretowane jako przejaw krytycznego stosunku mistrzów zen do <br>nauk Buddy Śakyamuniego. Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że <br>stosunek mistrzów zen do sutr jest problemem bardzo złożonym i nie polega <br>bynajmniej na odrzuceniu spisanych w sutrach nauk Buddy Śakyamuniego, <br>od którego rozpoczyna się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego