Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
który nie przyciąga zworu i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania.
Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze przy pracy na biegu jałowym), ewentualnie po nieznacznym tylko zwiększeniu jego obrotów. Gaśnięcie jej dopiero przy dużych obrotach wskazuje na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki).



NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY



Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy (lub nawet tylko jedna), prąd alternatora osiągnie właściwą wartość dopiero przy znacznie większej prędkości obrotowej. I wtedy dopiero lampka
który nie przyciąga &lt;orig&gt;zworu&lt;/&gt; i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania. <br>Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze przy pracy na biegu jałowym), ewentualnie po nieznacznym tylko zwiększeniu jego obrotów. Gaśnięcie jej dopiero przy dużych obrotach wskazuje na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki). <br><br><br><br>&lt;tit&gt;NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY&lt;/&gt;<br><br><br><br>Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy (lub nawet tylko jedna), prąd alternatora osiągnie właściwą wartość dopiero przy znacznie większej prędkości obrotowej. I wtedy dopiero lampka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego