Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana jest interpretacji znaczenia całej wiadomości. O ile symboliczny charakter kodu wizualnego wiąże się z jego przynależnością do mocniej lub słabiej określonego planu treści, z którym jest związany, o tyle metafora opiera się na analogii przedmiotów, pojęć lub związana jest ze znakami sytuacji. Określa więc system znaczeń o szerszym zakresie
przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana jest interpretacji znaczenia całej wiadomości. O ile symboliczny charakter kodu wizualnego wiąże się z jego przynależnością do mocniej lub słabiej określonego planu treści, z którym jest związany, o tyle metafora opiera się na analogii przedmiotów, pojęć lub związana jest ze znakami sytuacji. Określa więc system znaczeń o szerszym zakresie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego