Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
to oznaczało niezgodę na los obywateli drugiej kategorii. Dzisiaj, w połowie lat 90., jest synonimem religijnego fanatyzmu.

Rachid Benhadaj, młody algierski reżyser, tak właśnie zatytułował swój film. W oczach bohaterki Touchii, 40-letniej Felli, walki toczone przez arabskich fundamentalistów na ulicach dzisiejszego Algieru są takim samym absurdem i złem, co przemoc Francuzów, której ona doświadczała w dzieciństwie. Touchia oznacza dla niej skargę i tęsknotę za normalnością.

Dla Benhadaja, algierskiego reżysera i wychowanka paryskiego uniwersytetu, rzeczywistość polityczna stanowi jedynie pretekst do ukazania wewnętrznego rozdarcia świata bohaterki; świata, w którym jak w zwierciadle odbija się niespełnienie współczesnych Algierczyków - duchowo i kulturowo związanych z
to oznaczało niezgodę na los obywateli drugiej kategorii. Dzisiaj, w połowie lat 90., jest synonimem religijnego fanatyzmu.<br><br> Rachid Benhadaj, młody algierski reżyser, tak właśnie zatytułował swój film. W oczach bohaterki Touchii, 40-letniej Felli, walki toczone przez arabskich fundamentalistów na ulicach dzisiejszego Algieru są takim samym absurdem i złem, co przemoc Francuzów, której ona doświadczała w dzieciństwie. Touchia oznacza dla niej skargę i tęsknotę za normalnością.<br><br> Dla Benhadaja, algierskiego reżysera i wychowanka paryskiego uniwersytetu, rzeczywistość polityczna stanowi jedynie pretekst do ukazania wewnętrznego rozdarcia świata bohaterki; świata, w którym jak w zwierciadle odbija się niespełnienie współczesnych Algierczyków - duchowo i kulturowo związanych z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego