Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
Babilonem przekłada się na twórczość i czy sama twórczość wystarczy, by manifestowana utopia mogła się zrealizować.


Fusy

Daj nam do myślenia, przyjacielu

Tradycja teatru obywatelskiego to jeden z najcenniejszych klejnotów, jaki mamy w skarbcu narodowej sztuki scenicznej. Przez wieki, od Wojciecha Bogusławskiego aż po PRL, teatr próbował przemawiać do sumień, przestrzegać, napominać, opisywać zagrożenia. Po 1989 trochę zapomniał o tej roli, przestał gonić w kwestiach bieżących uwolnione spod cenzury gazety, zwrócił się głównie w kierunku rozrywki. Czasami jednak przypomina sobie o starych powinnościach. Chciałoby się utwierdzać go w tym zbożnym zamiarze - nie po to, by przywracać mu funkcję aluzyjnego kabaretu politycznego
Babilonem przekłada się na twórczość i czy sama twórczość wystarczy, by manifestowana utopia mogła się zrealizować.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;tit&gt;Fusy&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt; Daj nam do myślenia, przyjacielu&lt;/&gt;<br><br> Tradycja teatru obywatelskiego to jeden z najcenniejszych klejnotów, jaki mamy w skarbcu narodowej sztuki scenicznej. Przez wieki, od Wojciecha Bogusławskiego aż po PRL, teatr próbował przemawiać do sumień, przestrzegać, napominać, opisywać zagrożenia. Po 1989 trochę zapomniał o tej roli, przestał gonić w kwestiach bieżących uwolnione spod cenzury gazety, zwrócił się głównie w kierunku rozrywki. Czasami jednak przypomina sobie o starych powinnościach. Chciałoby się utwierdzać go w tym zbożnym zamiarze - nie po to, by przywracać mu funkcję aluzyjnego kabaretu politycznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego