Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
przygotowanych specjalnie tak, by uwzględniały założenia modelu, rzeczywiste zachowanie graczy było zgodne z predykcjami modelu. Fakt ten może świadczyć, iż w sensie określonym wyżej gracze zachowywali się racjonalnie. Model Colemana, choć bliższy społecznej realności niż model klasyczny, wciąż niełatwo daje się stosować w sytuacjach, które nie są stworzone sztucznie. Główną przeszkodą jest, oczywiście, pomiar indywidualnej władzy nad danym problemem decyzyjnym (dla pomiaru przydatności pewne techniki pomiarowe istnieją). Bez możliwości pomiaru władzy nie jesteśmy w stanie mówić operacyjnie o jej wymianie. W konsekwencji niemożliwe jest ustalenie, czy końcowa dystrybucja władzy potwierdza, czy też falsyfikuje hipotezę, że zbiorowe zachowanie jest racjonalne.
Mimo postępu
przygotowanych specjalnie tak, by uwzględniały założenia modelu, rzeczywiste zachowanie graczy było zgodne z predykcjami modelu. Fakt ten może świadczyć, iż w sensie określonym wyżej gracze zachowywali się racjonalnie. Model Colemana, choć bliższy społecznej realności niż model klasyczny, wciąż niełatwo daje się stosować w sytuacjach, które nie są stworzone sztucznie. Główną przeszkodą jest, oczywiście, pomiar indywidualnej władzy nad danym problemem decyzyjnym (dla pomiaru przydatności pewne techniki pomiarowe istnieją). Bez możliwości pomiaru władzy nie jesteśmy w stanie mówić operacyjnie o jej wymianie. W konsekwencji niemożliwe jest ustalenie, czy końcowa dystrybucja władzy potwierdza, czy też falsyfikuje hipotezę, że zbiorowe zachowanie jest racjonalne. <br> Mimo postępu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego