Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
odpowiednio liczby 1, 2, 4, to ma to mniej więcej taki sens: osobnik ów ceni otrzymanie przedmiotu B tak samo, jak udział w loterii przyznającej mu A z prawdopodobieństwem / , zaś C z prawdopodobieństwem / . Wzmiankowaną tu równocenność można stwierdzać empirycznie poprzez stawianie danego osobnika w odpowiednio skonstruowanych sytuacjach i obserwowanie dokonanego przezeń wyboru.
Zwracano niejednokrotnie uwagę na fakt, iż tak pojęty pomiar intensywności preferencji trudny jest do przeprowadzenia nawet w warunkach laboratoryjnych, a więc w odniesieniu do sytuacji szczególnie prostych. Tym większe zapewne byłyby trudności w przypadku wartościowań etycznych, które - jak wiadomo - cechują się raczej złożonością niż prostotą. Wydaje się, iż w
odpowiednio liczby 1, 2, 4, to ma to mniej więcej taki sens: osobnik ów ceni otrzymanie przedmiotu B tak samo, jak udział w loterii przyznającej mu A z prawdopodobieństwem / , zaś C z prawdopodobieństwem / . Wzmiankowaną tu równocenność można stwierdzać empirycznie poprzez stawianie danego osobnika w odpowiednio skonstruowanych sytuacjach i obserwowanie dokonanego przezeń wyboru.<br> Zwracano niejednokrotnie uwagę na fakt, iż tak pojęty pomiar intensywności preferencji trudny jest do przeprowadzenia nawet w warunkach laboratoryjnych, a więc w odniesieniu do sytuacji szczególnie prostych. Tym większe zapewne byłyby trudności w przypadku wartościowań etycznych, które - jak wiadomo - cechują się raczej złożonością niż prostotą. Wydaje się, iż w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego