Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
mniejsze już prawo niż Visconti i Lampedusa.
Ale zanim od epoki Risorgimento przejdziemy wprost do współczesności, warto zwrócić się wraz z Viscontim ku czasom, które minęły pomiędzy tak wytyczonym szlakiem kalendarza. Nie jest to czysty powrót. Wiele zdarzyło się również pomiędzy czasem, kiedy to statek z pisarzem Gustavem von Aschenbachem przybijał do weneckiego nadbrzeża, a tym, późniejszym, kiedy przy dźwiękach Adagietta z V symfonii Gustawa Mahlera Esmeralda ukazała widzom swe złowróżbne imię, a kompozytor Gustav von Aschenbach rozpoczynał w Wenecji ostatnią przygodę swojego życia. I właśnie to złowróżbne imię pięknego a trującego motyla symbolizować może różnicę perspektywy pomiędzy nowelą Tomasza Manna
mniejsze już prawo niż Visconti i Lampedusa.<br>Ale zanim od epoki Risorgimento przejdziemy wprost do współczesności, warto zwrócić się wraz z Viscontim ku czasom, które minęły pomiędzy tak wytyczonym szlakiem kalendarza. Nie jest to czysty powrót. Wiele zdarzyło się również pomiędzy czasem, kiedy to statek z pisarzem Gustavem von Aschenbachem przybijał do weneckiego nadbrzeża, a tym, późniejszym, kiedy przy dźwiękach Adagietta z V symfonii Gustawa Mahlera Esmeralda ukazała widzom swe złowróżbne imię, a kompozytor Gustav von Aschenbach rozpoczynał w Wenecji ostatnią przygodę swojego życia. I właśnie to złowróżbne imię pięknego a trującego motyla symbolizować może różnicę perspektywy pomiędzy nowelą Tomasza Manna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego