Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
odbiega więc od ogólnych norm obowiązujących dla silników klasycznych.
- Obrotowy czy posuwisty ruch tłoka? - na pytanie postawione w tytule nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Do dziś osiągnięto tyle, że silnik Wankla niezawodnością dorównał tradycyjnemu silnikowi spalinowemu. Jego zalety - to cicha praca i brak wibracji. Wadą jest stosunkowo duże zużycie paliwa oraz przydatność jedynie do napędu samochodów co najmniej średniolitrażowych.
W warunkach koncernu Toyo Kogyo, który jest nie tylko producentem samochodów, ale i specjalistycznego oprzyrządowania do ich wyrobu, koszt jednostkowy silnika Wankla stał się zapewne sporo niższy od silnika klasycznego. Interesująca jest przy tym wiadomość, że konstruktorom Mazdy udało się pomyślnie skojarzyć silnik
odbiega więc od ogólnych norm obowiązujących dla silników klasycznych.<br>- Obrotowy czy posuwisty ruch tłoka? - na pytanie postawione w tytule nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Do dziś osiągnięto tyle, że silnik Wankla niezawodnością dorównał tradycyjnemu silnikowi spalinowemu. Jego zalety - to cicha praca i brak wibracji. Wadą jest stosunkowo duże zużycie paliwa oraz przydatność jedynie do napędu samochodów co najmniej średniolitrażowych.<br>W warunkach koncernu Toyo Kogyo, który jest nie tylko producentem samochodów, ale i specjalistycznego oprzyrządowania do ich wyrobu, koszt jednostkowy silnika Wankla stał się zapewne sporo niższy od silnika klasycznego. Interesująca jest przy tym wiadomość, że konstruktorom Mazdy udało się pomyślnie skojarzyć silnik
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego