Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zwyczajnego jej
funkcjonowania, jest przejściem od ruchu do bezruchu. Z punktu widzenia
'logiki paradoksu' 'prawdziwą pustką' nie jest stan bezruchu, tylko 'absolutnie
sprzeczna samotożsamość' wszelkich przeciwieństw, a więc także ruchu
i bezruchu.
Zarówno metoda oczyszczania jaźni, jak i jej wyciszania zakłada
konieczność usunięcia części funkcji świadomości w pierwszym wypadku
(na przykład pragnienia) i wszystkich funkcji świadomości w drugim.
Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' taka droga jest uważana za błędną.
Rezultatem oczyszczania 'jaźni jednostkowej' jest jaźń zmodyfikowana (inny
rodzaj bytu), a rezultatem wyciszania 'jaźni jednostkowej' jest brak jaźni
(niebyt). W obu wypadkach nie mamy do czynienia z 'prawdziwą pustką',
która musi być
zwyczajnego jej <br>funkcjonowania, jest przejściem od ruchu do bezruchu. Z punktu widzenia <br>'logiki paradoksu' 'prawdziwą pustką' nie jest stan bezruchu, tylko 'absolutnie <br>sprzeczna samotożsamość' wszelkich przeciwieństw, a więc także ruchu <br>i bezruchu. <br>Zarówno metoda oczyszczania jaźni, jak i jej wyciszania zakłada <br>konieczność usunięcia części funkcji świadomości w pierwszym wypadku <br>(na przykład pragnienia) i wszystkich funkcji świadomości w drugim. <br>Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' taka droga jest uważana za błędną. <br>Rezultatem oczyszczania 'jaźni jednostkowej' jest jaźń zmodyfikowana (inny <br>rodzaj bytu), a rezultatem wyciszania 'jaźni jednostkowej' jest brak jaźni <br>(niebyt). W obu wypadkach nie mamy do czynienia z 'prawdziwą pustką', <br>która musi być
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego