Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
uprawnień nauczycielskich, nie jest jednak pracownikiem dydaktycznym, nie przygotowuje lekcji, nie poświęca w domu dodatkowego czasu na rzecz szkoły, nie poprawia pisemnych prac uczniów ani nie sprawdza zeszytów domowych.
Argumentację tę charakteryzuje wyraźnie nieznajomość obowiązków bibliotekarza szkolnego, który:
a) jest pracownikiem dydaktycznym, naucza metod korzystania z różnych form piśmiennictwa, prowadzi przysposobienie czytelnicze a w nim także lekcje biblioteczne, do których trzeba przygotować konspekt jak do każdej lekcji przedmiotowej. Obmyśla i przygotowuje w domu każde zajęcie z młodzieżą, planuje metody, a w dydaktycznym planie szkoły mieści się przecież także dydaktyczny plan pracy biblioteki szkolnej;
b) udziela nie tylko młodzieży, ale i nauczycielom
uprawnień nauczycielskich, nie jest jednak pracownikiem dydaktycznym, nie przygotowuje lekcji, nie poświęca w domu dodatkowego czasu na rzecz szkoły, nie poprawia pisemnych prac uczniów ani nie sprawdza zeszytów domowych.<br>Argumentację tę charakteryzuje wyraźnie nieznajomość obowiązków bibliotekarza szkolnego, który:<br>a) jest pracownikiem dydaktycznym, naucza metod korzystania z różnych form piśmiennictwa, prowadzi przysposobienie czytelnicze a w nim także lekcje biblioteczne, do których trzeba przygotować konspekt jak do każdej lekcji przedmiotowej. Obmyśla i przygotowuje w domu każde zajęcie z młodzieżą, planuje metody, a w dydaktycznym planie szkoły mieści się przecież także dydaktyczny plan pracy biblioteki szkolnej;<br>b) udziela nie tylko młodzieży, ale i nauczycielom
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego