Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
też stoi na szczytach skał), mury nie przeszkadzają tej osobliwej symbiozie, nie tworzą granicy między bohaterem a nocną naturą - stoi pośród wschodzących gwiazd, w blasku pełni księżyca.
Manfred, osaczony przez winy przeszłości (uosabia je zjawiskowa postać Astarte, przypomnienie miłości braterskiej i grzesznej, okupionej zgubą dziewczyny), żyje uwięziony w kręgu własnej psychiki, niszczonej przez samoświadomość i udrękę, ulegającej coraz głębszej dezintegracji. Wyizolowany jest ze świata do tego stopnia, że utwór zatraca cechy właściwe dramatowi: protagonista nie ma godnego przeciwnika, niemal brak fabuły - akcja koncentruje się wokół emanacji tworów powstających w umyśle bohatera. "Mental drama", dramatem umysłu, nazwał Manfreda autor. Dramat umysłu zdeterminowanego
też stoi na szczytach skał), mury nie przeszkadzają tej osobliwej symbiozie, nie tworzą granicy między bohaterem a nocną naturą - stoi pośród wschodzących gwiazd, w blasku pełni księżyca.<br>Manfred, osaczony przez winy przeszłości (uosabia je zjawiskowa postać Astarte, przypomnienie miłości braterskiej i grzesznej, okupionej zgubą dziewczyny), żyje uwięziony w kręgu własnej psychiki, niszczonej przez samoświadomość i udrękę, ulegającej coraz głębszej dezintegracji. Wyizolowany jest ze świata do tego stopnia, że utwór zatraca cechy właściwe dramatowi: protagonista nie ma godnego przeciwnika, niemal brak fabuły - akcja koncentruje się wokół emanacji tworów powstających w umyśle bohatera. "Mental drama", dramatem umysłu, nazwał Manfreda autor. Dramat umysłu zdeterminowanego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego