Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
XXI wieku upływający pod znakiem terroryzmu, wojny w Iraku i antyglobalistycznych zamieszek domagał się muzyki innej niż hedonistyczne nagrania epoki techno. Kreowana w cyfrowych studiach doskonałość elektronicznych brzmień stała się zbyt przewidywalna i bezosobowa.

Do łask powróciło więc gitarowe granie o surowym brzmieniu, nawiązujące do tradycji rocka lat 60. i punka. Najbardziej rozpieszczane przez krytyków i publiczność zespoły ostatnich lat, amerykańskie grupy The White Stripes i The Strokes czy brytyjski Franz Ferdinand, hołdują właśnie tej zgrzebnej estetyce. Ba, nawet rockowe dinozaury z U2 na ostatniej płycie nawiązują do swoich postpunkowych korzeni. Fenomen The White Stripes nie sprowadza się jednak do sugestywnej
XXI wieku upływający pod znakiem terroryzmu, wojny w Iraku i antyglobalistycznych zamieszek domagał się muzyki innej niż hedonistyczne nagrania epoki techno. Kreowana w cyfrowych studiach doskonałość elektronicznych brzmień stała się zbyt przewidywalna i bezosobowa. <br><br>Do łask powróciło więc gitarowe granie o surowym brzmieniu, nawiązujące do tradycji rocka lat 60. i punka. Najbardziej rozpieszczane przez krytyków i publiczność zespoły ostatnich lat, amerykańskie grupy The White Stripes i The Strokes czy brytyjski Franz Ferdinand, hołdują właśnie tej zgrzebnej estetyce. Ba, nawet rockowe dinozaury z U2 na ostatniej płycie nawiązują do swoich postpunkowych korzeni. Fenomen The White Stripes nie sprowadza się jednak do sugestywnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego