Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
że żadna koniunkcja typu
nieprawda, że p i nie-p, nie może być prawdziwa. O sprzeczności Nishida
pisał: "Z punktu widzenia abstrakcyjnej logiki [logiki klasycznej - A. K.] to, co jest sprzeczne, nie może się łączyć - właśnie dlatego, że nie może
nastąpić połączenie, mówimy o sprzeczności. Jeśli tylko istnieje najmniejszy
nawet punkt styczności, nie może być mowy o sprzeczności".
W sądzie paradoksowym [określenia paradoksowy używam za Tadeuszem
Płużańskim - A. K.] ma miejsce tożsamość pary przeciwieństw
(A = nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności,
wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd.
Uważam
że żadna koniunkcja typu <br>nieprawda, że p i nie-p, nie może być prawdziwa. O sprzeczności Nishida <br>pisał: &lt;q&gt;"Z punktu widzenia abstrakcyjnej logiki [logiki klasycznej - A. K.] to, co jest sprzeczne, nie może się łączyć - właśnie dlatego, że nie może <br>nastąpić połączenie, mówimy o sprzeczności. Jeśli tylko istnieje najmniejszy <br>nawet punkt styczności, nie może być mowy o sprzeczności".&lt;/&gt; <br>W sądzie paradoksowym [określenia paradoksowy używam za Tadeuszem <br>Płużańskim - A. K.] ma miejsce tożsamość pary przeciwieństw <br>(A = nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności, <br>wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd. <br>Uważam
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego