Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
prowadzenia pojazdu. Przy hamowaniu auto głęboko nurkuje przodem, na dużych uskokach drogi nieprzyjemnie się kołysze, w zakrętach nadwozie znacznie przechyla się na boki, co w niektórych wypadkach może spowodować niebezpieczną utratę kontaktu jednego z tylnych kół z nawierzchnią.
Amortyzatory o dużej sile tłumienia (twarde) stosowane są do pojazdów sportowych lub quasi-sportowych. Tu tłumienie drgań o małej amplitudzie jest szybkie i całkowite - amortyzator nie pozwala na duże skoki zawieszenia. Tak skuteczne tłumienie sprawia, że przy pokonywaniu nierówności auto się trzęsie. Trudno więc mówić o jakimkolwiek komforcie. "Twarda" charakterystyka amortyzatora wpływa jednak bardzo korzystnie na prowadzenie samochodu. Koła zawsze pozostają w kontakcie
prowadzenia pojazdu. Przy hamowaniu auto głęboko nurkuje przodem, na dużych uskokach drogi nieprzyjemnie się kołysze, w zakrętach nadwozie znacznie przechyla się na boki, co w niektórych wypadkach może spowodować niebezpieczną utratę kontaktu jednego z tylnych kół z nawierzchnią.<br>Amortyzatory o dużej sile tłumienia (twarde) stosowane są do pojazdów sportowych lub quasi-sportowych. Tu tłumienie drgań o małej amplitudzie jest szybkie i całkowite - amortyzator nie pozwala na duże skoki zawieszenia. Tak skuteczne tłumienie sprawia, że przy pokonywaniu nierówności auto się trzęsie. Trudno więc mówić o jakimkolwiek komforcie. "Twarda" charakterystyka amortyzatora wpływa jednak bardzo korzystnie na prowadzenie samochodu. Koła zawsze pozostają w kontakcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego