Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
kogo

Minęły czasy, kiedy o doborze muzyki w radiu decydował prezenter czy autor audycji. Dziś komercyjne stacje kierują się przede wszystkim wynikami badań, co powoduje, że w radiu prawie nie ma muzyki dla ludzi starszych, dla nastolatków i ambitnej muzyki dla melomanów.

MIROSŁAW PĘCZAK

Do układania oferty muzycznej, zwanej przez radiowców playlistą, służą zazwyczaj audytoryjne testy muzyczne przeprowadzane przez wyspecjalizowane firmy badawcze. Są dwie metody, obie dość proste. Pierwsza: dzwoni się do respondenta, puszcza mu fragmenty utworów, które mają trafić na playlistę, respondent zaś ocenia je w skali 1-6. Druga: zaprasza się do sali kinowej kilkadziesiąt osób dobranych zgodnie z
kogo&lt;/&gt;<br><br>&lt;intro&gt;Minęły czasy, kiedy o doborze muzyki w radiu decydował prezenter czy autor audycji. Dziś komercyjne stacje kierują się przede wszystkim wynikami badań, co powoduje, że w radiu prawie nie ma muzyki dla ludzi starszych, dla nastolatków i ambitnej muzyki dla melomanów.&lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;MIROSŁAW PĘCZAK&lt;/&gt;<br><br>Do układania oferty muzycznej, zwanej przez radiowców &lt;orig&gt;playlistą&lt;/&gt;, służą zazwyczaj audytoryjne testy muzyczne przeprowadzane przez wyspecjalizowane firmy badawcze. Są dwie metody, obie dość proste. Pierwsza: dzwoni się do respondenta, puszcza mu fragmenty utworów, które mają trafić na &lt;orig&gt;playlistę&lt;/&gt;, respondent zaś ocenia je w skali 1-6. Druga: zaprasza się do sali kinowej kilkadziesiąt osób dobranych zgodnie z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego