Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
a jego muzykę nazywano awangardą, bo na przekór anglosaskim trendom starał się ją osadzić w lokalnej aurze. Te poszukiwania przywiodły go do fascynacji kulturą żydowskiej społeczności przedwojennego Podkarpacia. Nakładem swojej wytwórni Dembitzer Music wydał właśnie album "Sztetlach" zainspirowany muzyką Laksa. - Usłyszałem ją po raz pierwszy w latach 80. w audycji radiowej przygotowanej przez Związek Wyznania Mojżeszowego w Polsce - wspomina Socha. - Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni
a jego muzykę nazywano awangardą, bo na przekór anglosaskim trendom starał się ją osadzić w lokalnej aurze. Te poszukiwania przywiodły go do fascynacji kulturą żydowskiej społeczności przedwojennego Podkarpacia. Nakładem swojej wytwórni Dembitzer Music wydał właśnie album "Sztetlach" zainspirowany muzyką Laksa. - Usłyszałem ją po raz pierwszy w latach 80. w audycji radiowej przygotowanej przez Związek Wyznania Mojżeszowego w Polsce - wspomina Socha. - Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego