Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.
W "Angolu" historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości "Seksu, kłamstw..." - filmowa asceza, ograniczenie środków wyrazu, zdaje się teraz nie mieć znaczenia. Soderbergh z radością dziecka bawi się kinem, czerpiąc garściami z tradycji. Co jednak ważniejsze - pozostawia na wszystkim piętno oryginalności.
Wydaje się, że po latach poszukiwań Soderbergh odnalazł swoje miejsce w kinie, stając się nieoczekiwanie królem stylizacji. Miejsce to wymaga pewnych kompromisów i w jakiś sposób ogranicza. Daje jednocześnie ogromne możliwości - pozwala na przynajmniej
wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.<br>W &lt;name type="tit"&gt;"Angolu"&lt;/&gt; historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości &lt;name type="tit"&gt;"Seksu, kłamstw..."&lt;/&gt; - filmowa asceza, ograniczenie środków wyrazu, zdaje się teraz nie mieć znaczenia. Soderbergh z radością dziecka bawi się kinem, czerpiąc garściami z tradycji. Co jednak ważniejsze - pozostawia na wszystkim piętno oryginalności.<br>Wydaje się, że po latach poszukiwań &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt; odnalazł swoje miejsce w kinie, stając się nieoczekiwanie królem stylizacji. Miejsce to wymaga pewnych kompromisów i w jakiś sposób ogranicza. Daje jednocześnie ogromne możliwości - pozwala na przynajmniej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego