Typ tekstu: Książka
Autor: Eichelberger Wojciech
Tytuł: O co pytają dzieci
Rok: 1999
dziecko traci poczucie oparcia i bezpieczeństwa, co skazuje je na życie pełne cierpienia i komplikacji.
Dzieci bardzo boją się krzyku. Krzyk zakodowany jest w ludzkiej naturze jako sygnał groźnego niebezpieczeństwa. Pierwszym emocjonalnym odruchem niemowlęcia jest lęk spowodowany gwałtownym hałasem lub krzykiem. Dzieci, które w nadmiarze doświadczyły nienawistnego krzyku, gdy dorosną, radzą sobie z tym na dwa sposoby. Pierwszy polega na odcięciu się od swej agresywności: "Nigdy nie będę taki jak rodzice". Osoby przyjmujące tę strategię boją się własnego krzyku i nie potrafią użyć go nawet w sytuacjach tego wymagających (np. krzyk o ratunek). Są zazwyczaj świadome swych lęków i skłonne do
dziecko traci poczucie oparcia i bezpieczeństwa, co skazuje je na życie pełne cierpienia i komplikacji.<br>Dzieci bardzo boją się krzyku. Krzyk zakodowany jest w ludzkiej naturze jako sygnał groźnego niebezpieczeństwa. Pierwszym emocjonalnym odruchem niemowlęcia jest lęk spowodowany gwałtownym hałasem lub krzykiem. Dzieci, które w nadmiarze doświadczyły nienawistnego krzyku, gdy dorosną, radzą sobie z tym na dwa sposoby. Pierwszy polega na odcięciu się od swej agresywności: "Nigdy nie będę taki jak rodzice". Osoby przyjmujące tę strategię boją się własnego krzyku i nie potrafią użyć go nawet w sytuacjach tego wymagających (np. krzyk o ratunek). Są zazwyczaj świadome swych lęków i skłonne do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego