Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do uzyskania w ramach tradycyjnego (w najlepszym znaczeniu) warsztatu malarskiego. Można nawet sądzić, że artysta bawi się malując, cieszy własną niezwyczajną umiejętnością pokonania materii farby, zamieniając ją w barwne źródło światła promieniującego w całej przestrzeni malarskiego świata na przejrzyste delikatne struktury konstruowanych przez siebie zjawisk czy pielęgnując sobie tylko znanymi zabiegami powierzchnię płótna.
Dlatego
sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do uzyskania w ramach tradycyjnego (w najlepszym znaczeniu) warsztatu malarskiego. Można nawet sądzić, że artysta bawi się malując, cieszy własną niezwyczajną umiejętnością pokonania materii farby, zamieniając ją w barwne źródło światła promieniującego w całej przestrzeni malarskiego świata na przejrzyste delikatne struktury konstruowanych przez siebie zjawisk czy pielęgnując sobie tylko znanymi zabiegami powierzchnię płótna.<br> Dlatego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego