Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
akceptacją idei kostiumu historycznego w Paryżu było dopiero wystawienie pod protektoratem króla Ludwika Filipa w 1837 roku, na otwarcie muzeum w Wersalu, Mizantropa Moliera w całości w strojach z epoki. (Nieco wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).
Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę i głośno rozmawiano; bywało to nieznośne dla dramaturgów. - deklarował de Vigny.
Długo mianem spektaklu "romantycznego" obdarzano przedstawienia po prostu wzbudzające żywe emocje, odznaczające się bogatymi
akceptacją idei kostiumu historycznego w Paryżu było dopiero wystawienie pod protektoratem króla Ludwika Filipa w 1837 roku, na otwarcie muzeum w Wersalu, Mizantropa Moliera w całości w strojach z epoki. (Nieco wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).<br>Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę i głośno rozmawiano; bywało to nieznośne dla dramaturgów. &lt;gap&gt; - deklarował de Vigny.<br>Długo mianem spektaklu "romantycznego" obdarzano przedstawienia po prostu wzbudzające żywe emocje, odznaczające się bogatymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego