Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 11
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
szkoły niepubliczne wywracają do góry nogami nienaruszalny dawniej układ. Już nie państwo narzuca model kształcenia, ale samo społeczeństwo świadomie buduje system oświaty na miarę swoich oczekiwań.

*

Istotną sprawą - w szkołach takich jak zakopiańskie liceum społeczne - jest budowanie nowego systemu wzajemnych relacji między nauczycielami, uczniami i rodzicami. - Nie są to narzucone raz na zawsze sztywne ramy, ale system ustawicznego dogadywania się - jak mówi Karol Konarski.
Założenie podstawowe - uczeń jest podmiotem a nie przedmiotem procesu nauczania. Zatem partnerstwo we wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami
szkoły niepubliczne wywracają do góry nogami nienaruszalny dawniej układ. Już nie państwo narzuca model kształcenia, ale samo społeczeństwo świadomie buduje system oświaty na miarę swoich oczekiwań.<br><br>*<br><br>Istotną sprawą - w szkołach takich jak zakopiańskie liceum społeczne - jest budowanie nowego systemu wzajemnych relacji między nauczycielami, uczniami i rodzicami. - Nie są to narzucone raz na zawsze sztywne ramy, ale system ustawicznego dogadywania się - jak mówi Karol Konarski.<br>Założenie podstawowe - uczeń jest podmiotem a nie przedmiotem procesu nauczania. Zatem partnerstwo we wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego