Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie celów jakościowych w fazie realizacyjnej. W tym kontekście zarządzanie jakością jest nadrzędne i ogólniejsze, względem zapewnienia
jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie celów jakościowych w fazie realizacyjnej. W tym kontekście zarządzanie jakością jest nadrzędne i ogólniejsze, względem zapewnienia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego