Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Złej Telewizji chce doprowadzić do całkowitego zdebilenia publiczności i w konsekwencji do przejęcia rządów nad otępiałą tłuszczą. FBI, czując pismo nosem, przenosi z taśmy jego odwiecznych przeciwników, poczciwych w każdym calu: sentymentalnego Rocky'ego Wiewiórę i Łosia wesołka. Tylko oni mogą zażegnać zawisłe nad ziemią niebezpieczeństwo. Film jest popisem nieskrępowanej inwencji realizatorskiej, formalnej swobody i pomysłowości znaczeniowej. Doskonale wypada strona materialna: scenografia, rekwizyty, synchronizacja rysunków ze zdjęciami naturalnymi. Dowcip najczęściej wypływa z błyskotliwej i przewrotnej gry słów. Absurdalnych odzywek Łosia nie powstydziłby się Groucho Marx. Igra się też z materią filmu, przestawiając ustalone porządki. Postaci przejmują kompetencje narratora lub innych bohaterów, rozrywają
Złej Telewizji chce doprowadzić do całkowitego zdebilenia publiczności i w konsekwencji do przejęcia rządów nad otępiałą tłuszczą. FBI, czując pismo nosem, przenosi z taśmy jego odwiecznych przeciwników, poczciwych w każdym calu: sentymentalnego Rocky'ego Wiewiórę i Łosia wesołka. Tylko oni mogą zażegnać zawisłe nad ziemią niebezpieczeństwo. Film jest popisem nieskrępowanej inwencji realizatorskiej, formalnej swobody i pomysłowości znaczeniowej. Doskonale wypada strona materialna: scenografia, rekwizyty, synchronizacja rysunków ze zdjęciami naturalnymi. Dowcip najczęściej wypływa z błyskotliwej i przewrotnej gry słów. Absurdalnych odzywek Łosia nie powstydziłby się <name type="person">Groucho Marx</>. Igra się też z materią filmu, przestawiając ustalone porządki. Postaci przejmują kompetencje narratora lub innych bohaterów, rozrywają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego