Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
czuli, że podoba nam się to, co robią, a my nie zamierzaliśmy kapitulować przed potentatami z wytwórni.
Producenci jednak nie zamierzali do końca pozostawić wolnej ręki członkom R.E.M. Postawili na melancholijny charakter nagrań, wykorzystując przede wszystkim brzmienie
gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.
R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski
czuli, że podoba nam się to, co robią, a my nie zamierzaliśmy kapitulować przed potentatami z wytwórni&lt;/&gt;.<br>Producenci jednak nie zamierzali do końca pozostawić wolnej ręki członkom R.E.M. Postawili na melancholijny charakter nagrań, wykorzystując przede wszystkim brzmienie<br>gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.<br>R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego