Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
koledze z pracy).
Nie dziwi zatem, że reklama - a szczególnie wszechobecny w telewizji film reklamowy - to wylęgarnia wszelkich wieloznaczności i konfliktów. Budzi sprzeciw nakaz nabywania i określania się, lecz - przy okazji - cieszy oferta możliwości nabywania konkretnych towarów, dzięki którym - chcąc czy nie chcąc - możemy się określić. Zabrzmi to banalnie, ale reklamę obdarza się - racjonalnie i uczuciowo, świadomie i podświadomie - stosunkiem typu "miłość i nienawiść". Innymi słowy - z reklamą źle, ale bez reklamy jeszcze gorzej.
Reklamy telewizyjne są tak stare jak telewizja - ich tradycja sięga zatem kilkudziesięciu lat, a nawet dalej, jako że ich twórcy nierzadko odwołują się do znacznie dłuższej tradycji
koledze z pracy).<br>Nie dziwi zatem, że reklama - a szczególnie wszechobecny w telewizji film reklamowy - to wylęgarnia wszelkich wieloznaczności i konfliktów. Budzi sprzeciw nakaz nabywania i określania się, lecz - przy okazji - cieszy oferta możliwości nabywania konkretnych towarów, dzięki którym - chcąc czy nie chcąc - możemy się określić. Zabrzmi to banalnie, ale reklamę obdarza się - racjonalnie i uczuciowo, świadomie i podświadomie - stosunkiem typu "miłość i nienawiść". Innymi słowy - z reklamą źle, ale bez reklamy jeszcze gorzej.<br>Reklamy telewizyjne są tak stare jak telewizja - ich tradycja sięga zatem kilkudziesięciu lat, a nawet dalej, jako że ich twórcy nierzadko odwołują się do znacznie dłuższej tradycji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego