Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
często rozbrzmiewa w warszawskich klubach. Słychać go też na płycie zespołu Meritum, pięciu dwudziestoparolatków związanych ze stołeczną sceną muzyki improwizowanej. Za główną inspirację swego przesyconego duchem klezmerskim jazzu uznają dokonania nowojorskiego kompozytora Johna Zorna, jednego z najważniejszych animatorów sceny żydowskiej.

W końcu czerwca zbiegły się wydarzenia ukazujące z różnych stron renesans tej tradycji w Polsce. Rozpoczyna się Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie (25.06-3.07), premierę ma też kilka płyt. Pokazują one, że tradycyjna muzyka żydowska jest już nie tylko natchnieniem dla folku i jazzu, lecz także dla nowoczesnych kompozycji i eksperymentów. Moda na żydowskie granie zaczęła się u nas
często rozbrzmiewa w warszawskich klubach. Słychać go też na płycie zespołu Meritum, pięciu dwudziestoparolatków związanych ze stołeczną sceną muzyki improwizowanej. Za główną inspirację swego przesyconego duchem klezmerskim jazzu uznają dokonania nowojorskiego kompozytora Johna Zorna, jednego z najważniejszych animatorów sceny żydowskiej. <br><br>W końcu czerwca zbiegły się wydarzenia ukazujące z różnych stron renesans tej tradycji w Polsce. Rozpoczyna się Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie (25.06-3.07), premierę ma też kilka płyt. Pokazują one, że tradycyjna muzyka żydowska jest już nie tylko natchnieniem dla folku i jazzu, lecz także dla nowoczesnych kompozycji i eksperymentów. Moda na żydowskie granie zaczęła się u nas
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego