Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zmiany miejsca akcji - mógł sobie Słowacki na nie pozwalać, jeśli realnie nie liczył na rychłe wystawienie sztuki - a one też rozszerzają całościową przestrzeń życiową bohaterów. Już z tych wstępnych spostrzeżeń wynikają awantaże sytuacji Polaków: mogli wprowadzać do dramatów wszystko, co podyktowała im podsycona bywaniem w teatrach wyobraźnia, a nie musieli respektować narzucanych przez teatr ograniczeń.
Bliższe zwrócenie uwagi na charakter budowli pozwala natomiast spostrzec, że w dramatach, których autorzy nie mieli profesjonalnego kontaktu ze sceną, może przypadać im wyraźnie ważniejsza rola. Znaczą przez sam fakt wprowadzenia ich do tekstu, określają atmosferę, promieniują z nich jakieś głębsze sensy. Z tego punktu widzenia
zmiany miejsca akcji - mógł sobie Słowacki na nie pozwalać, jeśli realnie nie liczył na rychłe wystawienie sztuki - a one też rozszerzają całościową przestrzeń życiową bohaterów. Już z tych wstępnych spostrzeżeń wynikają awantaże sytuacji Polaków: mogli wprowadzać do dramatów wszystko, co podyktowała im podsycona bywaniem w teatrach wyobraźnia, a nie musieli respektować narzucanych przez teatr ograniczeń.<br>Bliższe zwrócenie uwagi na charakter budowli pozwala natomiast spostrzec, że w dramatach, których autorzy nie mieli profesjonalnego kontaktu ze sceną, może przypadać im wyraźnie ważniejsza rola. Znaczą przez sam fakt wprowadzenia ich do tekstu, określają atmosferę, promieniują z nich jakieś głębsze sensy. Z tego punktu widzenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego