Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
doświadczenia A.R. Zieliński określa jako kompetencje czytelnicze. Cechy społeczno-demograficzne, które w tradycyjnej uprawianych badaniach czytelnictwa traktowane były jako główne warunki decydujące o ilościowych i jakościowych zjawiskach czytelniczych, są w badaniach kompetencji czytelniczych traktowane jako wstępne. Badania potwierdziły bowiem, że wiedza i doświadczenie czytelnicze kształtują się również pod wpływem rodziny, środowiska pracy, wykonywanego zawodu. Niemniej ważnym warunkiem uczestniczenia w komunikacji społecznej za pośrednictwem tekstu są kompetencje językowe. Na zawodność upatrywania motywacji towarzyszących sięganiu po książkę w takich cechach jest płeć, status materialny, rasa wskazywał również M. Kling. Zdaniem autora, powody sięgania po książkę mogą być bardzo rozmaite. Często wynikają one
doświadczenia A.R. Zieliński określa jako kompetencje czytelnicze. Cechy społeczno-demograficzne, które w tradycyjnej uprawianych badaniach czytelnictwa traktowane były jako główne warunki decydujące o ilościowych i jakościowych zjawiskach czytelniczych, są w badaniach kompetencji czytelniczych traktowane jako wstępne. Badania potwierdziły bowiem, że wiedza i doświadczenie czytelnicze kształtują się również pod wpływem rodziny, środowiska pracy, wykonywanego zawodu. Niemniej ważnym warunkiem uczestniczenia w komunikacji społecznej za pośrednictwem tekstu są kompetencje językowe. Na zawodność upatrywania motywacji towarzyszących sięganiu po książkę w takich cechach jest płeć, status materialny, rasa wskazywał również M. Kling. Zdaniem autora, powody sięgania po książkę mogą być bardzo rozmaite. Często wynikają one
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego