Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
obecnym nastawieniu duchowym Francuzów żadne głębsze zmiany w obrębie tragedii nie są natomiast możliwe.
Zgodnie z przewidywaniami Schlegla repertuar i styl wystawiania tragedii w Paryżu pozostał niezmienny i z czasem kostniał. Podobne zarzuty (choć już bez ataków na Woltera) po dwudziestu kilku latach, gdy batalie o teatr wchodziły do programu romantyzmu francuskiego, wysuwał Emile Deschamps: „tragedia francuska, przechodząc z jednego naśladownictwa w drugie, stała się w końcu z nielicznymi wyjątkami banalną foremką, do której wrzuca się doskonale umotywowane wejścia i wyjścia postaci, dodając nowego blasku ich słowom i działaniom. Stąd właśnie obojętność publiczności dla Teatru Francuskiego, który był zawsze naszą
obecnym nastawieniu duchowym Francuzów żadne głębsze zmiany w obrębie tragedii nie są natomiast możliwe.<br>Zgodnie z przewidywaniami Schlegla repertuar i styl wystawiania tragedii w Paryżu pozostał niezmienny i z czasem kostniał. Podobne zarzuty (choć już bez ataków na Woltera) po dwudziestu kilku latach, gdy batalie o teatr wchodziły do programu romantyzmu francuskiego, wysuwał Emile Deschamps: &lt;q&gt;&#132;tragedia francuska, przechodząc z jednego naśladownictwa w drugie, stała się w końcu z nielicznymi wyjątkami banalną foremką, do której wrzuca się doskonale umotywowane wejścia i wyjścia postaci, dodając nowego blasku ich słowom i działaniom. Stąd właśnie obojętność publiczności dla Teatru Francuskiego, który był zawsze naszą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego