Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
na poprzeczne zamontowanie silników w najnowszym przednionapędowym modelu. O ile jednostki 5-cylindrowe mieszczą się bez większych problemów, to "upchnięcie" 6-cylindrowego motoru (dotychczas montowanego wzdłużnie) jest prawdziwą sztuką. To wymusiło zastosowanie kompromisowego dla tak ciężkiego i szybkiego auta przedniego zawieszenia.

Rzędowe 6-cylindrowe silniki należą do jednostek o bardzo równym biegu, co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny
na poprzeczne zamontowanie silników w najnowszym przednionapędowym modelu. O ile jednostki 5-cylindrowe mieszczą się bez większych problemów, to "upchnięcie" 6-cylindrowego motoru (dotychczas montowanego wzdłużnie) jest prawdziwą sztuką. To wymusiło zastosowanie kompromisowego dla tak ciężkiego i szybkiego auta przedniego zawieszenia.<br><br>Rzędowe 6-cylindrowe silniki należą do jednostek o bardzo równym biegu, co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego