Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
jego dzieło jako totalność. Ekspresyjnie pojmowanemu portretowi krytycznemu sprzyjała także postawa empatyczna, skoro wczuwanie się nie było ograniczone wyłącznie do konkretnego dzieła, stanowiło swojego rodzaju supozycję całości, a całością był dany twórca, z którym utożsamiać się można wtedy przede wszystkim, gdy nie wprowadza się takich lub innych podziałów i nie rozdrabnia się jego dzieła na cząstki. Portret krytyczny wiedzie w okresie Młodej Polski podwójny żywot, jest osobnym gatunkiem wypowiedzi krytycznoliterackiej o wyrazistych właściwościach, ale stanowi także pewną zasadę konstruowania tekstu krytycznego i na swój sposób pewną metodę postępowania, funkcjonującą w rozmaitych gatunkach krytycznych.
W istocie nie było w owym czasie krytyka, który
jego dzieło jako totalność. Ekspresyjnie pojmowanemu portretowi krytycznemu sprzyjała także postawa empatyczna, skoro wczuwanie się nie było ograniczone wyłącznie do konkretnego dzieła, stanowiło swojego rodzaju supozycję całości, a całością był dany twórca, z którym utożsamiać się można wtedy przede wszystkim, gdy nie wprowadza się takich lub innych podziałów i nie rozdrabnia się jego dzieła na cząstki. Portret krytyczny wiedzie w okresie Młodej Polski podwójny żywot, jest osobnym gatunkiem wypowiedzi krytycznoliterackiej o wyrazistych właściwościach, ale stanowi także pewną zasadę konstruowania tekstu krytycznego i na swój sposób pewną metodę postępowania, funkcjonującą w rozmaitych gatunkach krytycznych. <br>W istocie nie było w owym czasie krytyka, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego