Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Zohar i chasydyzm, do współczesnego judaizmu jako koncepcja ludu Izraela - mistycznego ciała Szechiny.

Wielu Polaków, dla których określenie "dialog polsko-żydowski" kojarzy się jedynie z wypowiedziami rabina Avi Weissa w Oświęcimiu czy Elie Wiesela w Kielcach, jest nieufnie nastawionych do tego zjawiska. Tak się jednak składa, że media nadają wielki rozgłos wypowiedziom, które jątrzą wzajemne stosunki. Tymczasem w żadnej gazecie, w żadnym czasopiśmie, programie telewizyjnym czy audycji radiowej nie natknąłem się na słowa, jakie wypowiedział w klasztorze sióstr karmelitanek rabin Byron L. Sherwin:

"My, Żydzi amerykańscy, przybywamy do Oświęcimia samolotami i samochodami. Spędzamy tu kilka godzin. Płaczemy. A następnie wracamy do
Zohar i chasydyzm, do współczesnego judaizmu jako koncepcja ludu Izraela - mistycznego ciała Szechiny.<br><br> Wielu Polaków, dla których określenie "dialog polsko-żydowski" kojarzy się jedynie z wypowiedziami rabina Avi Weissa w Oświęcimiu czy Elie Wiesela w Kielcach, jest nieufnie nastawionych do tego zjawiska. Tak się jednak składa, że media nadają wielki rozgłos wypowiedziom, które jątrzą wzajemne stosunki. Tymczasem w żadnej gazecie, w żadnym czasopiśmie, programie telewizyjnym czy audycji radiowej nie natknąłem się na słowa, jakie wypowiedział w klasztorze sióstr karmelitanek rabin Byron L. Sherwin:<br><br> &lt;q&gt;"My, Żydzi amerykańscy, przybywamy do Oświęcimia samolotami i samochodami. Spędzamy tu kilka godzin. Płaczemy. A następnie wracamy do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego